Pagina's

zondag 4 februari 2007

Nieuwe opleiding binnen een week!

Stond ik dan met een mond vol tanden.
Het was donderdag 1 febr. locatie Drenthe College te Meppel.
"Laat m volgende week maar komen, dan staat alles wel voor m klaar!"

Waaaat?!! Volgende week al??!

Ik hoor het ze nog zeggen...
Ik was op visite voor een adviesgesprek over een opleiding.
Je weet wel, zo'n gesprek voor wat meer info over een bepaalde opleiding, zodat je daarna nog ff een paar maandjes kan overwegen of je t doet.

De opleidingen beginnen natuurlijk allemaal weer in september, een nieuw schooljaar.
Daar van uit gaande is het dus ff slikken als je te horen krijgt dat je meteen volgende week al kunt komen!

Oke ff omschakelen, dit had ik niet verwacht.

'Volgende week' betekend dus morgen, maandag 5 febr.!
Nieuwe school, nieuwe klasgenoten, nieuwe vakken, alles nieuw! Daar moet ik me eerst ff mentaal op voorbereiden hoor. Zeker nu ik bijna 7 maanden schoolloos ben geweest.

Natuurlijk is het positief!
Er zitten genoeg postieve kanten aan:
schoolvakanties, studiefinanciering, 5 jaar ouder dan de gemiddelde klasgenoot (omdat ik voor de 2e x MBO doe), ff rustig studentje spelen dus.

Prachtig, maar ik heb wel wat spanningen gevoeld dit weekend. Alles nieuw..
Vanochten een goede dienst achter de rug, die nog maar eens bevestigde dat ik me niet druk hoef te maken.
Alle nieuwe dingen, waar je tegenop ziet, of zenuwachtig voor bent kun je bij God neerleggen. Tenslotte heeft Hij alles in de hand, ook wat er nog gaat gebeuren.

Hier heeft U een 'vrachtwagen' vol zenuwen Heer.
Neem het van me over, zodat ik weer rust vind bij U.
Dat ik weer kan zeggen; "Ach we zien wel wat er gebeurt, het komt vast wel goed!"

Hij leidt mij in alles!
Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten, nog nooit voor onmogelijke situaties gezet. Wat een zegen!

Met dit idee kan ik morgen met een goed gevoel en rust de nieuwe school binnnen stappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten