Pagina's

maandag 16 augustus 2010

Jij Bent Zo - Gospel Versie

Wie kent 'm niet, het nummer 'Jij bent zo' van Jeroen van der Boom.
Even voor de duidelijkheid, ik vind het een vreselijk nummer.
De songtekst is erg simpel en ik ben absoluut niet onder de indruk van Jeroen's zangkwaliteiten.

Niet boos worden, dit is mijn eigen mening en voor diegene die dit nummer super vinden, NO PROBLEM, GOOD FOR YOU!! Zo luister ik waarschijnlijk muziek die jij bagger vindt ;-)

Nu heb ik 2 opties:

Ik kan de radio uitzetten wanneer ik dit nummer hoor en mij de rest van de dag ergeren aan het feit dat ik na de eerste tonen gehoord te hebben er alweer mee in m'n kop zit. (wat dat betreft is het een 'pakkend' nummer..)

Maarrrr, ik kan er natuurlijk ook mee aan de slag gaan.
Als ik dan zo nodig moet denken dat het beter kan, bewijs het dan maar eens! En dus heb ik de tekst aangepast en er een 'gospel' twist aan gegeven. Daarom staat de hoofdletter u in mijn songtekst voor God.

Mijn songtekst heb ik zo gemaakt dat hij toch nog goed lijkt op de originele versie en ook goed op ritme loopt. Voor de mensen die 'm niet kennen, originele songtekst tussen haakjes erachter. Dus mocht je het met mij eens zijn en je hoort het irritante nummer op de radio, lekker overheen blehren met
behulp van de volgende songtekst.

Zeg ik nee, zegt U ja. (Zeg ik nee, zeg jij ja.)
En wil ik gaan slapen, (En wil ik gaan slapen,)
Bent U om te waken oh (Wil jij ineens graag en oh)
Zeg ik stop, zegt U, (Zeg ik stop ga jij toch,)
ga nog even door (Nog even door)
Altijd gaat U mij voor. (En ik krijg geen gehoor.)

Heb ik wat doms gedaan, (Stroomt het bier uit de kraan,)
Ben ik ver van huis. (Wil jij naar huis.)
Ben ik te ver gegaan, (Zeg ik laten we gaan,)
Roept U mij thuis. (Geef jij niet thuis.)
Uw liefde kan niemand stelen, want (Maar het kan me niet schelen, want)

U bent zo (Jij bent zo)
Ik heb U dan nooit anders gekend, en zo (Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo)
Wil ik het liefste van U houden. (Zou ik jou 't liefste houden.)
U bent zo (Je bent zo)
Voor mij verspilt U nooit een moment, en oh (Met jou verveel ik me geen moment, en oh)
Ook al doe ik echt geen moeite (Ook al doe ik echt geen moeite)
U bent zo (Je bent zo)
Door de hele wereld wordt U erkent, zo (Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo)
Wil ik verder leven samen met U (Wil ik verder leven samen met jou)

U wilt mij altijd bereiken (Zal ik jou ooit begrijpen)
Al zou ‘k het niet willen (Ik zou het niet willen)
U houd van mijn grillen (Ik hou van je grillen)
U maakt dat ik nooit een dag (Jij maakt dat ik nooit een dag)
niet heb geleefd (niet heb geleefd)
Dus verras me maar weer (Dus verras me maar weer)
Ook al doet het soms zeer (Ook al doet het soms zeer)

Was mij witter dan sneeuw (En is wit in de mode)
een nieuwe start (Draag jij zwart)
‘K Weet 't zeker (Weet je 't zeker)
Breng mij naar Uw Vaderhart (Dan nog volg jij je hart)
Ik wil mij niet voor U schamen, want (Iedereen zou zich schamen, maar)

U bent zo (Jij bent zo)
Ik heb U dan nooit anders gekend, en zo (Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo)
Wil ik het liefste van U houden. (Zou ik jou 't liefste houden.)
U bent zo (Jij bent zo)
Voor mij verspilt U nooit een moment, en oh (Met jou verveel ik me geen moment, en oh)
Ook al doe ik echt geen moeite (Ook al doe ik echt geen moeite)
U bent zo (Jij bent zo)
Door de hele wereld wordt U erkent, zo (Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo)
Wil ik verder leven samen met U (Wil ik verder leven samen met jou)

Ik wil U echt niet anders (Ik wil je echt niet anders)
Ik vind vrede en rust in U alleen (Ook al wil je meer tijd voor jou alleen)
In U voelen wij ons zo samen een (Toch voel ik me met jou zo samen een)
En ik weet dat U van me houdt (Want ik weet dat je van me houdt)

U bent zo (Jij bent zo)
Ik heb U dan nooit anders gekend, en zo (Ik heb je dan nooit anders gekend, en zo)
Wil ik het liefste van U houden. (Zou ik jou 't liefste houden.)
U bent zo (Jij bent zo)
Voor mij verspilt U nooit een moment, en oh (Met jou verveel ik me geen moment, en oh)
Ook al doe ik echt geen moeite (Ook al doe ik echt geen moeite)
U bent zo (Jij bent zo)
Door de hele wereld wordt U erkent, zo (Ik raak gewoon nooit aan je gewend, zo)
Wil ik verder leven samen met U (Wil ik verder leven samen met jou)

U bent zo (Jij bent zo)
Met mij verspilt U nooit een moment, oh (Met jou verveel ik me geen moment, oh)
U bent zo (Jij bent zo)
Door de hele wereld wordt U erkent zo (Ik raak gewoon nooit aan je gewend zo)
Wil ik verder leven samen (Wil ik verder leven samen)

(Copyright originele songtekst: © Jeroen van der Boom, 2007. Geen intentie tot schending hiervan.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten