Pagina's

maandag 21 december 2009

Sneeuw, sneeuw, sneeuw

Het is me wat, zo hebben we niets en zo hebben we pakken met sneeuw! Wat een mooie decembermaand!

Al die grijs-gedraaide, idealistische kerst-liedjes over magic en white christmas, worden op deze manier iets acceptabeler.

Global warming is op dit moment even ver te zoeken en zo zal de klimaattop er ook over hebben gedacht. Grote stappen zijn er niet gemaakt, ja grote stappen naar huis, om een witte kerst te vieren.

Het verkeer staat vast en zelfs de NS raad haar reizigers af om van haar diensten gebruik te maken.
Ellende voor de arbeiders onder ons, maar stiekem een koud feestje voor mij!

Slechts een paar mensen gaan voor hun plezier naar buiten. Tja, wanneer je kids hebt ontkom je er niet aan. Sneeuw is uiteindelijk toch veel mooier dan al die kerst-cadeautjes die je voor ze koopt! En geef toe, zo erg is 't allemaal niet, met je voeten door 't verse sneeuw banjeren verleer je immers nooit!

Maar de mensen die binnen blijven zijn ook zo gek nog niet. Er zijn ook 'waaghalsen' die het niet kunnen laten om al na de eerste dagen vorst de slootjes en meertjes op te zoeken. Het verschil tussen een nachtje in je eigen bed en een bed op de intensive care is niet zo groot..toch?

Nee, genieten is een ruim begrip. Genieten van een regenbui na hete zomerdagen. Afzien wanneer je door de stortregen naar huis toe fietst. Genieten wanneer je urenlang uit je raam naar vallende sneeuwvlokjes kan kijken. Afzien, wanneer je in de file staat vanwege hevige sneeuwval.

Met dit weer kan ik genieten van de plekjes waar de mensen niet komen. Waar de sneeuw zo hoog ligt dat je het verschil niet meer ziet tussen berm of sloot. Dat pure, dat is pas mooi!

Want IK heb vakantie! En IK heb eindelijk weer eens de tijd om plaatjes te schieten! Afgezien dat mijn camera niet waterdicht is en mijn tenen niet kou-bestendig zijn, wil ik dit dus echt niet missen!

Fijne feestdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten